تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت | کاربرد دوربین مداربسته بولت و دام
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

در دنیای امروز دوربین های مداربسته جایگاه ویژه در مکان های مسکونی، اداری و تجاری دارند. تقریبا امروه در همه جا این دوربین ها می توان دید. اگر سری به فروشگاه های دوربین مداربسته و یا وبسایت های موجود بزنیم، با انواع اشکال از این نوع دوربین ها مواجه می شویم. اگر اطلاعات زیادی در مورد دوربین ها نداشته باشید ممکن است گیج شوید و انتخاب و خریداری برای شما سخت خواهد شد. در مجله تخصصی کاشانه مدرن مقالات زیادی در باره دوربین مداربسته همانند راهنمای خرید دوربین مداربسته برای شما عزیزان نوشته ایم. در این مقاله به بررسی کاربرد دوربین مداربسته دام و بولت پرداخته ایم و تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست؟ پس در ادامه با کاشانه مدرن همراه باشید.

 

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به سه دسته کلی دام (DOME)، بولت (BUULET) و اسپید دام (SPEED DOME) تقسیم می شوند. دوربین هدای اسپید دام همان دوربین های با قابلیت چرخش هستند که در مقاله جداگانه به بررسی آن پرداخته ایم. دوربین های دام و بالت جز پر کاربردترین مدل های دوربین مداربسته از بین تمامی مدل های دوربین مداربسته است. اما در این مقاله به بررسی کاربرد دوربین مداربسته دام و بولت و تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست؟ می پردازیم.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر شکل ظاهری

شکل ظاهری دوربین مداربسته دام DOME

دوربین مداربسته دام DOME همانگونه که از از اسمش پیداست به معنی گنبد است. شکل این دوربین ها مانند یک کره است که نصف آن بریده شده است دقیقا مانند گنبد نماهای ساختمان های قدیمی. جنس بدنه این دوربین ها اغلب از پلاستیک است ولی در مدل هایی این جنس آن ها از فلز است. در برخی از مدل های لنز توسط یک محظه پلاستیکی محافظت می شود که در برابر آب یا ضربه مقاوم باشد و آسیبی به لنز دوربین نرسد.

این دوربین ها چون کوچک هستند حجم بسیار کمی را اشغال میکنند و در مقایسه با دوربین های بولت به دلیل کوچکی کمتر دیده می شوند. دوربین های دام در داخل منزل و به صورت آویزان از سقف نصب می شوند. بدین صورت دوربین های مداربسته جزیی از دکوراسیون خانه شما می شوند، اما نگران نباشید چرا که می توانید دوربین های شیکی که نه تنها دکوراسیون شما را زشت نمی کنند، بلکه بر زیبایی آن می افزایند را از فروشگاه کاشانه مدرن خریداری و نصب کنید که علاوه بر امنیت، زیبایی را نیز به منزلتان ببرید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

شکل ظاهری دوربین مداربسته بولت BULLET

بولت در معنی یعنی گلوله یا استوانه است. دوربین های مدابسته بولت BULLET در شکل ظاهری یک استوانه که دارای یک پایه است. در داخل این استوانه لنز دوربین قرار دارد و این استوانه وظیفه محافظت از دوربین و لنز آن را بر عهده دارد. به دلیل استفاده بیشتر این مدل دوربین در فضای بیرونی جنس آن ها معمولا فلزی است که مقوامت بیشتری در برابر شرایط فضای بیرونی دارد و آیسب کمتری به دوربین می رسد پس در نتیجه اگر در فضای بیرونی می خواهید نصب کنید حتما از دروبین های با جنس فلز استفاده کنید. بدلیل شکل ظاهری زمخت و بزرگ این دوربین و بیرون بودن سیم کشی مربوط آن سازگاری چندانی با دکوراسیون داخلی منزل ندارد و پیشنهاد می شود از این نوع دوربین در فضای داخلی تا حد امکان استفاده نشود.

 

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر کاربرد

 

کاربرد دوربین مداربسته دام DOME

طراحی دوربین دام به گونه ای است که این دوربین ها در سقف باید قرار گیرند و روی دیوار نمی شود از این نوع دوربین نصب کرد. البته با استفاده از پایه می شود دوربین دام را روی دیوار نیز نصب کرد. شکل ظاهری ظریف این نوع دوربین باعث شده که دوربین دام معمولا در فضای داخلی از آن استفاده می شود و با دکوراسیون داخلی سازگار باشد. به دلیل مقوامت کم این دوربین ها و جنس پلاستیک آن ها استفاده از آن در فضای بیرونی انجام نمیگیرد. معمولا برد دید در شب دوربین دام به خاطر LED های به کار رفته شده در آن نسبت به بولت کمتر است.

 

کاربرد دوربین مداربسته بولت BULLET

طراحی دوربین های بولت به برای نصب در فضای بیرونی است. پایه های این دوربین ها به راحتی می توان بر روی دیوار یا سقف قرار داده شده و به هر زاویه دلخواهی می توان آن را چرخاند. مقاومت دوربین بالت بیشتر از دوربین های دام است. معمولا این دوربین ها دارای استاندارد مقوامت IP66 هستند. این استاندارد به معنی این است که دوربین شما اگر دارای این استنادارد باشد در هر شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و آسیبی به دوربین شما وارد نمی شود. LED های به کار رفته شده در دوربین های بالت قویتر از دوربین های دام است بدین منظور برد دید در شب آن ها بیشتر است و منطقه وسیع تری را تحت پوشش خود قرار می دهد.

لنز به کار رفته شده در دوربین های بالت بزرگتر از دوربین های دام است و کیفیت تصویر بهتری مخصوصا در فاصله دور به ما ارائه می دهد. از معایب دوربین مداربسته بالت مشخص بودن زاویه دید دوربین است به همین دلیل بهتر است در مراکز تجاری و فروشگاه ها از دوربین های دام استفاده شود.

 

کلام آخر تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

به طور کلی در مکان های سر پوشیده و داخل ساختمان به دیلیل ظرافت، کم جا بودن و معلوم نبود زاویه دید دوربین مداربسته بهتر است از دوربین ها دام استفاده شود تا بهترین بازدهی را به شما عزیزان ارائه دهد. دوربین های بولت به دلیل مقاوم بودن آن ها، لنز بزرگ تر، برد دید در شب بیشتر و نصب راحت بر روی دیوار بهتر در فضای بیرونی استفاده شود تا همان بازدهی که از یک سیستم مداربسته انتظار دارید را به شما ارائه دهد. برای اطلاع از آخرین قیمت های دوربین مداربسته و تخفیفات ویژه به سایت فروشگاه کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت | کاربرد دوربین مداربسته بولت و دام





:: برچسب‌ها: تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: